/ Glossary /
Average Order Value (AOV)Care este valoarea medie a comenzii?
Valoarea medie a comenzii este calculată prin împărțirea veniturilor totale la numărul total de comenzi.
Pentru a calcula AOV, trebuie să împarți venitul total generat într-un anumit interval de timp la numărul total de comenzi plasate în aceeași perioadă de timp.
Formula: AOV = Venit total generat / Număr total de comenzi (într-un interval de timp ales).
Exemplu: Dacă ai primit 50 de comenzi în decembrie, care au însumat 3000 de Ron în venit total, valoarea medie a comenzii tale ar fi de 60 de Ron. (AOV = 3000/ 50).
De ce este importantă valoarea medie a comenzii?
AOV poate indica cât sunt dispuși clienții tăi să plătească în medie pentru o comandă plasată pe site-ul tău, într-o anumită perioadă de timp și este important deoarece influențează deciziile de afaceri. AOV te ajută să stabilești obiective măsurabile și să le evaluezi eficacitatea. Cunoașterea AOV-ului companiei tale te poate sprijini în evaluarea strategiei tale de marketing online și a eforturilor generale de publicitate, împreună cu strategia de prețuri, prin măsurarea valorii pe termen lung a fiecărui client.
Astfel de decizii de afaceri pot fi:
- Gestionarea bugetelor de publicitate. Dacă ați generat un AOV mai mare lunar cu același buget de publicitate, ați maximizat cu succes bugetul de publicitate. Prin urmare, AOV este o modalitate directă de a crește profitul atunci când clienții sunt deja implicați într-o achiziție pe site-ul dumneavoastră.
- Menținerea conectării cu tendințele și modelele de cumpărare. Orice schimbare în AOV poate fi puternic influențată de sezonalitatea produselor tale. Trebuie să fii conștient de cel mai favorabil moment al anului pentru afacerea ta, astfel încât să îți poți ajusta campaniile în consecință pentru a maximiza AOV.
- Monitorizarea costurilor de conversie. Pierzi venituri atunci când AOV-ul tău este scăzut, dar costurile de conversie cresc, prin urmare, ar trebui să iei măsuri pentru a genera un AOV la un cost de achiziție de maximum 30%.
Cum să îți îmbunătățești AOV-ul?
Iată câteva exemple simple pe care le poți implementa pentru a-ți crește AOV-ul:
- Oferiți transport gratuit sau alte cadouri dacă plasează o comandă pentru o anumită sumă. Aceasta este o strategie comună folosită de mulți retaileri online și de obicei generează rezultate. Asigurați-vă doar că informați corespunzător clienții pe tot site-ul dvs. despre acest beneficiu (pe pagina principală, paginile de produs, pe pagina coșului de cumpărături sau în secțiunea de finalizare a comenzii).
- Creează urgență cu vânzări disponibile doar pentru perioade scurte de timp. Poți miza pe FOMO (frica de a pierde ocazia) deoarece nimeni nu vrea să rateze oferte grozave. Oferă coduri de reducere disponibile doar pentru 24h-48h sau lansează promoții pentru o selecție de produse care pot crește AOV-ul tău chiar și atunci când sunt reduse.
- Creează loialitate printre clienții tăi existenți. Poți face asta invitându-ți clienții să se aboneze la un program de loialitate. De ce să generezi trafic nou pentru a aduce clienți noi pe site-ul tău, ceea ce necesită resurse suplimentare precum timp și bani? De ce să nu te concentrezi pe clienții existenți și să îi faci să revină de fiecare dată pentru mai mult? Clienții loiali vor rămâne fideli brandului tău fără a fi sensibili la preț, deoarece sunt ambasadori naturali, care de obicei îți promovează afacerea prin viu grai către alți colegi de încredere (prieteni, familie, colegi etc.). Un program de loialitate poate consta în diferite tipuri de reduceri generate dacă își cresc valoarea comenzii cu fiecare achiziție pe e-shop-ul tău; oferirea de puncte de loialitate pe care le pot folosi la următoarea achiziție prin intermediul voucherelor; sau generarea de puncte de loialitate pentru diferite acțiuni pe care le întreprind în legătură cu afacerea ta (recomandări către alții, postarea de recenzii).
Există alte modalități grozave de a îmbunătăți AOV-ul tău, lasă-ți imaginația să zboare și folosește-ți perspectivele de afaceri.
Cuprins
Trimiți e-mailuri mai bune și mai accesibile astăzi
Dezvolți-îți afacerea cu un program puternic de loialitate și funcții de e-mail marketing
Începe gratuitAi deja un cont? Autentifică-te